loading...
سلام دکتر - اخبار و اطلاعات پزشکی
مدیر سایت بازدید : 1063 سه شنبه 04 اسفند 1394 نظرات (0)

 

اگر مثل بسیاری از مردم دنیا اضافه وزن دارید و برای کاهش وزن‌تان به سختی تلاش می‌کنید اما هنوز نتوانسته‌اید کاری از پیش ببرید، نگران نباشید.

بسیاری از افراد مانند شما هستند و تنها شما نیستید که به این گرفتاری دچار هستید. لازم است روش‌های همیشگی خود را با دقت مدنظر قرار داده و در این روش‌ها تجدیدنظر کنید. این بار لازم است راه‌های آسان‌تر را جایگزین رژیم‌ها و روش‌های سخت و پیچیده کنید. بله،‌این‌بار بهتر است راهکارهای ساده و عملی ما را امتحان کنید. تنها کافی است ظرف ۲۰‌روز این برنامه را انجام دهید تا نتایج ایده‌آل آن را ببینید و وزن کم کنید.

۱.هدف خود را از کم کردن وزن بنویسید

بسیاری از مردم این کار را انجام نمی‌دهند، اما ما را باور داشته باشید، چون این کار جواب می‌دهد. حتی اگر بخواهید ظرف ۳‌ماه، ۱۰‌کیلو وزن کم کنید یا آنکه فقط شکم خود را آب کرده یا سطح انرژی خود را افزایش دهید، همه اینها را در برنامه کاهش وزن روزانه خود بنویسید. نخستین هدف برای کاهش وزن این است که این مسئله را بدانید و به خود بگویید که چقدر باید وزن کم کنید.

۲. بیشتر از میزان مصرف خود کالری بسوزانید

شاید خیلی ساده به نظر بیاید اما این کار مستلزم برنامه‌ریزی است. برای رسیدن و عملی کردن این ایده، یک ساعت پیاده‌روی در روز با سرعت ۵‌کیلومتر در ساعت می‌تواند چیزی حدود ۱۴۵‌کالری بسوزاند، در شرایطی که یک ساندویچ برگر حاوی ۴۶۵‌کالری است.

۳.قند رژیمی را جایگزین کنید

این مواد طبیعی که میزان کالری‌شان صفر است تقریبا در تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای در‌دسترس هستند. از طرفی مصرف آنها در کاهش قند‌خون و کنترل میزان دیابت هم تاثیر فراوانی دارد.

۴.از برنج قهوه‌ای به‌جای برنج سفید استفاده کنید

برنج قهوه‌ای دارای کالری کمتری است، از طرفی فیبر بیشتری هم دارد که باعث می‌شود برای مدتی طولانی‌تر احساس سیری و اشباع بودن داشته باشید. از طرفی برنج قهوه‌ای حاوی سبوس است که می‌تواند میزان کلسترول را کاهش دهد.

۵.هرگز برای کاهش وزن گرسنگی نکشید

اگر برنامه‌ای را انجام می‌دهید که نباید طبق آن غذا بخورید یا رژیم غذایی‌تان را کم کنید، بدن شما فکر می‌کند که شما در حال تحمل گرسنگی هستید و سعی می‌کند به جای سوزاندن کالری، آنها را ذخیره کند. سعی کنید غذاهایی را که دارای کالری منفی هستند بخورید چرا‌که کالری بسیار کمی دارند.

مدیر سایت بازدید : 2092 سه شنبه 04 اسفند 1394 نظرات (0)

در واقع آنچه برای شکستگی استخوان و جوش‌خوردن آن مناسب است، پروتئین است.

له‌پاچه از جمله غذاهایی است که خوردن آن از قدیم بین ایرانیان مرسوم بوده است. کله‌پاچه شامل بناگوش، زبان، مغز، چشم و پاچه می‌شود و طبخ آن زمان زیادی می‌برد. گاهی می‌خوانیم که مصرف کله‌پاچه به‌دلیل چربی بالایی که دارد توصیه نمی‌شود.

 

 متخصص تغذیه و رژیم درمانی، استاد انستیتو تحقیقات تغذیه کشور و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در رابطه با صحت این موضوع پرسیدیم.

آقای دکتر! لطفا بفرمایید هر جزو از کله‌پاچه حاوی چه ترکیبی است و خوردن آن چه فایده‌ای دارد؟

همان‌طور که اشاره کردید کله‌پاچه قسمت‌های مختلفی دارد و هر کدام خاصیت ویژه‌ای دارند. پاچه کمترین میزان چربی را دارد و گرچه پروتئین آن بین پروتئین‌های حیوانی کامل نیست ولی به هر حالت چون با سایر بخش‌ها خورده می‌شود، قابل‌توصیه است. پاچه لذیذ است و مصرف آن ممنوعیت ندارد.

زبان مثل گوشت‌های قرمز دیگر است اما بهتر است قسمت‌های آخری مثل خرخره مصرف نشود. بناگوش نیز از گوشت لخم و بخش‌های چربی تشکیل‌ شده که بهتر است بخش چربی آن خورده نشود گرچه این بخش لذیذ است و گروهی از افراد به دلیل همین چربی به کله‌پاچه علاقه دارند.

آیا چشم هم جزو بخش‌های خوراکی کله‌پاچه است؟

چشم بسیار پرچربی است و مصرف آن چندان توصیه نمی‌شود البته باز هم این موضوع به میزان مصرف افراد در ماه بستگی دارد.

مغز چطور؟

از نظر متخصصان تغذیه مغز به دلیل چربی و کلسترول بالا قابل‌‌خوردن نیست.

بهترین و بدترین قسمت کله‌پاچه کدام است؟

از نظر تغذیه‌ای، بهترین قسمت پاچه است که چربی کمی دارد و بدترین بخش مغز است که سرشار از کلسترول است. جالب است بدانید مغز گاو یا گوسفند به اندازه 8 زرده‌ تخم‌مرغ کلسترول دارد و جزو مواد غذایی بسیار پرچرب محسوب می‌ شود. البته توام بودن چربی‌هایی مثل تری‌گلیسیرید با کلسترول، جذب کلسترول را بالا برده و باعث افزایش چربی خون می‌شود.

آیا این موضوع حقیقت دارد که کله‌پاچه و به‌خصوص پاچه کلسیم بالایی دارد و برای کسانی که دچار شکستگی هستند مفید است؟

نه، این باور چندان درست نیست. در واقع آنچه برای شکستگی استخوان و جوش‌خوردن آن مناسب است، پروتئین است که سایر موادغذایی از این نظر ارجح‌ هستند. بنابراین کله‌پاچه به‌دلیل چربی بالایی که دارد از این نظر مناسب نیست.

از نظر شما هر جزو کله‌پاچه چند واحد گوشت محسوب می‌شود؟

زبان گوسفند 3 سهم گوشت و هر پاچه 2 واحد گوشت است.

آقای دکتر! چقدر خوردن کله‌پاچه مضر است؟

اگر کسی عادت کرده در هفته یکی، دوبار کله‌پاچه بخورد مضر است اما مصرف یکی دو وعده آن، در ماه اشکالی ندارد.

مصرف کله‌پاچه برای چه اشخاص یا چه بیمارانی به کل مجاز نیست؟

طبیعتا کسانی که چربی خون بالایی دارند یا کلسترول و اسید اوریک خونشان بالاست و مبتلا به نقرس هستند، باید از مصرف کله‌پاچه اجتناب کنند. البته مصرف پاچه حتی در این گروه‌ها بدون اشکال است.

آیا خوردن آبغوره، نارنج یا آبلیمو بعد از کله‌پاچه به کاهش جذب چربی آن کمک می‌کند؟

نه، آثار مضر کله‌پاچه با مصرف این چاشنی‌ها از بین نمی‌رود. مواد ترش تنها احساس دهانی ما را برطرف می‌کنند و چربی را از دهان می‌شویند. یادتان باشد وقتی کلسترول وارد دستگاه گوارش شد، جذب می‌شود و درصدی که دفع می‌شود به قدری کم است که قابل‌محاسبه نیست!

مصرف چه موادغذایی در کنار کله‌پاچه به هضم بهتر آن کمک می‌کند؟

موادغذایی تاثیری در این موضوع ندارند. اسیدی که برای هضم لازم است به‌وسیله معده ترشح می‌شود. خوب جویدن و به اندازه خوردن مهم است. از آنجا که پخت کله‌پاچه وقت‌گیر است معمولا مردم برای مصرف به کله‌پزی‌ها مراجعه می‌کنند.

البته باید حتما به مغازه‌های معتبر و شناخته‌شده مراجعه کنند زیرا احتمال آلودگی و مسمومیت در صورتی که کله‌پاچه خوب نگهداری نشود، بالاست. البته در بیشتر موارد کله‌پاچه خوب پخته می‌شود و معمولا مشکلی ایجاد نمی‌شود اما برخی مغازه‌ها کله‌پاچه را نیم‌پز می‌کنند یا می‌پزند و کنار می‌گذارند و موقع فروش در آب می‌گذارند تا داغ شود که این کار جایز نیست.

 






مدیر سایت بازدید : 1459 دوشنبه 03 اسفند 1394 نظرات (0)

بابونه یک گیاه فوق العاده است؛ تقویت کننده مغز و اعصاب و قوای جنسی است، سلامت معده را برایتان به ارمغان می آورد و با نوشیدن آن خواب راحتی خواهید داشت.

 بابونه از زمان خیلی قدیم مورد استعمال قرار می گرفت؛ جالینوس حکیم، قبل از کشف کنین، بابونه را برای تب های نوبه (مالاریا) توصیه می نمود و همچنین برای معالجه دردهای ناشی از ضربات خارجی و تروما، مؤثر می پنداشت. بابونه از نظر طب سنتی ایران گرم و خشک است و از تقویت کننده های تلخ به حساب می آید.

خواص و آثار بابونه

1. از مهمترین خواص بابونه تقویت معده، درمان زخم معده و ورم معده است و این گیاه به آسانی این مرض را درمان می کند. بیشتر کسانی که درد و سوزش معده دارند، می توانند با خوردن چای غلیظ بابونه سلامتی خود را دوباره به دست بیاورند. بدین منظور روزانه به صورت ناشتا ۳ الی ۴ قاشق گیاه بابونه را در یک لیوان آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه دم کرده و سپس بعد از ۱۵ دقیقه صبحانه را میل نمایید. خوردن چای غلیظ بابونه را به مدت ۲ هفته ادامه دهید تا تأثیر بسزای آن را بر معده مشاهده نمایید.

2. برای رفع ورم روده مؤثر است، همچنین برای رفع کرم معده و روده استفاده می کنند.

3. بابونه اعصاب و قوای جنسی را تقویت می کند. خوردن 5 گرم ریشه بابونه با سرکه رقیق محرک نیروی جنسی است (ریشه بابونه گرم تر و خشک تر از گل بابونه است).

4. بابونه مقوی مغز است.

5. بابونه ادرارآور و قاعده آور است، همچنین استفاده از بابونه سنگ مثانه را خرد و دفع می کند. اگر کسی قطره قطره ادرار می کند به او چای بابونه دهید تا درمان شود.

برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است و عفونت های ناشی از سرماخوردگی را از بین می برد

6. این گیاه ترشح شیر را در مادران شیرده افزایش می دهد.

7. درمان کننده سردرد و میگرن است.

8. بابونه ضدنفخ است.

9. بابونه درمان کننده کمی ترشحات عادت ماهیانه و تسکین دهنده دردهای عادت ماهیانه است.

10. برای درمان چشم درد، بابونه را در سرکه ریخته و بخور دهید.

طرز تهیه چای بابونه:

یک قاشق غذاخوری گل بابونه و دو لیوان آب گرم با مقداری نبات را در قوری چینی یا شیشه ای بریزید و پس از این که دم کشید میل کنید.

خواص درمانی چای بابونه (دم کرده گل بابونه) عبارتند از:

* برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است و عفونت های ناشی از سرماخوردگی را از بین می برد.

* برای رفع گرفتگی های عضلانی و نیز گرفتگی های قاعدگی در زنان مفید است.

* درد شکمرا تسکین می دهد و برای درمان کمردرد مفید است.

* به عملکرد بهتر کبد کمک می کند.

* برای درمان روماتیسم به کار می رود.

* چای بابونه مسکنی فوق العاده برای سردرد، میگرن، دندان درد و دردهای عصبی است.

* اختلالات یائسگی را برطرف می کند.






مدیر سایت بازدید : 1179 یکشنبه 02 اسفند 1394 نظرات (0)

 

دانشمندان به تازگی دریافتند که مصرف موز در صبح ها فواید بسیاری برای بدن دارد اما برای کاهش مضرات قند موجود در موز آن را با مواد غذایی خاصی باید مصرف کرد.

موز به عنوان یک منبع غنی از پتاسیم، منیزیم و فیبر شناخته شده است، علاوه بر اینها در موز قند نیز وجود دارد و که باعث می شود سطح قندخون در بدن تغییر کند. در ابتدا با مصرف موز احساس خوبی خواهد داشت اما به زودی احساس خستگی و گرسنگی می کنید.

هرگز موز را بلافاصله پس از غذا مصرف نکنید زیرا دوباره هم میل به غذاخوردن را در شما به وجود می آورد هم احساس خستگی خواهید کرد.

برای آنکه مصرف موز این عوارض را نداشته باشد بهتر است آن را به همراه یک چربی سالم یا چاشنی های غذایی مصرف کنید تا اسید موجود در موز خنثی شود و سرعت متابولیسم قند بدنتان کاهش پیدا کند.

خوردن موز در وعده صبحانه همراه کره بادام زمینی و یا دارچین می تواند قندخون را کاهش دهد و احساس کسالت و خستگی را از بین ببرد.







مدیر سایت بازدید : 1301 یکشنبه 02 اسفند 1394 نظرات (0)

میل جنسی در افراد تابع شرایط روحی ، جسمانی میباشد و در این بین هورمونهای استروژن و تستسترون میتواند در میل جنسی و وضعیت جسمانی زنان و مردان موثر باشد

اما در تازه ترین تحقیقات پژوهشگران در سال 2010 بر روی دختران مجرد و زنان متاهل نتایج جالب دیگری از راز میل جنسی زنان کشف گردیدکه در این مقاله از پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده مختصری از آن به شرح ذیل ترجمه و در اختیار شما قرار داده میشود.دیوید باس روانشناس و پژوهشگر دانشگاه تگزاس با گروه تحقیقاتی خود در نسخه جولای 2010 مجله تایم در تحقیقات خود متوجه آن شدند زنان در دوره سنی دهه 30 و دهه 40 زندگی خود نسبت به سایر دوره های زندگی خود میل جنسی بیشتری دارند ،

همچنین پیرو این تحقیق مشخص گردید زنان سنین 27 تا 45 سال دارای تخیلات جنسی قوی ترو تمایلات جنسی بیشتری حتی نسبت به دختران سنین 18 تا 26 سال که در در محیط دانشگاه ارتباط بیشتری با جنس مخالف دارند ، هستند

چرا زنان در دوره میانسالی( دهه 30 و 40 ) از نظر جنسی میل بیشتری نسبت به دهه 20 زندگی خود دارند ؟

دانشمندان معتقدند تکامل زن با افزایش میل جنسی رابطه مستقیم دارد و میل جنسی همزمان با تکامل زن بطور قابل توجهی با افزایش همراه است

یکی از نظریه های ارائه شده در این خصوص :

علت این پدیده در زنان را به ، اجداد زنان مرتبط میسازد به نحوی که در سالیان دور خیلی از زنان شاهد از بین رفتن کودکان خود بعلت عواملی نظیر بیماری ، جنگ ، گرسنگی و ... بودند از این رو در دهه 20 زندگی خود بیشتر به فکر تولد بچه های بیشتر و مراقبت از آنان بودند و وقتی برای صرف نیاز جنسی نداشته اند اما بعد از گذشت دهه 20 زندگی خود با توجه به آنکه کم کم به دوره عدم باروری و یائسگی خود نزدیک میشدند برای افزایش بارداری بیشتر تن به رابطه جنسی میدادند

برای اثبات این موضوع ، باس ( نام پژوهشگر) به کمک گروه تحقیقاتی خود پرسشنامه ای در اختیاز 827 زن جهت بیان عادت جنسی خود قرار داد و آنها دریافتند که زنانی که اوج دوران بارداری خود را گذرانده بودند اما هنوز به سن یائسگی نرسیده بودند از لحاظ جنسی فعالتر بودند .

این گروه سنی که طی دوره 27 سالگی تا 45 سالگی میباشد علاوه بر داشتن میل جنسی بیشتر تخیلات جنسی قابل توجهی نیز داشتند و در تخیلات جنسی خود نسبت به گروه سنی 18 تا 20 سال و گروه سنی بالای 46 سال بیشتر به رابطه جنسی چند گانه (رابطه جنسی با افراد متعدد) فکر میکردند

نتایج این تحقیق با تحقیق انجام شده در سال 2002 مبنی بر افزایش حس شهوت جنسی در زنان دهه 30 و دهه 40 مطابقت داشت ،این یافته ها حاکی از آن است که نتایج این تحقیق هم در زنان مجرد و هم در زنان متاهل صدق میکند افراد شرکت کننده درا ین تحقیق از دانشجویان دانشگاه آستین در تگزاس امریکا بودند

میل جنسی زنان بعد از یائسگی

پیش از این به اثبات رسیده بود ، بعلت کاهش سطح و توقف تولید هورمون استروژن بعد از یائسگی ( یکی از عوامل پوکی استخوان در زنان ) میل جنسی زنان نیز تحت تاثیر قرار گرفته و کم کم از شدت آن کاسته میشود اما آنچه مشخص است میل جنسی هرگز از بین نمیرود و تا پایان عمر میتوان آنرا زنده نگه داشت.

 







مدیر سایت بازدید : 599 شنبه 01 اسفند 1394 نظرات (0)

 علل چاقی دور شکم چیست؟/ راهی ساده برای کاهش چربی‌های دور شکم

مصرف یک قاشق از این ماده در کنار قهوه می‌تواند چربی‌های شما را حتی موثرتر از چربی سوز آب کند.

 قهوه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها است. نوشیدن قهوه آثار بسیار مثبتی بر روی بدن می‌گذارد: داشتن قلبی سالم‌تر، کمک به جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها مانند سرطان و بیماری‌های کبد، بیماری پارکینسون و دیابت نوع دو. قهوه همچنین می‌تواند در آب کردن چربی‌ها شما را یاری کند.

اما امروز قصد داریم نوعی از قهوه را به شما معرفی کنیم که کارکرد درمانی این نوشیدنی را چند برابر می‌کند. این نوشیدنی علاوه بر طعم خود می‌تواند به شما در سوزاندن چربی‌ها و سرعت بخشیدن به متابولیسم بدن کمک کند.

 

مواد مورد نیاز و دستور تهیه:

یک قاشق چایخوری دارچین،سه چهارم فنجان روغن نارگیل،نصف لیوان عسل، یک قاشق چایخوری کاکائو (اختیاری)تمام مواد فوق را درون یک ظرف ریخته و آن‌ها را هم بزنید تا ترکیبی یکدست شکل گیرد. سپس درب ظرف را بگذارید.

صبح روز بعد که خواستید که یک فنجان قهوه میل کنید، پس از آماده شدن قهوه و در حالی که هنوز گرم است، حدود یک یا دو قاشق چایخوری از ترکیب فوق را داخل قهوه ریخته و کمی هم بزنید؛ سپس آن را بنوشید.

خواص فوق‌العاده این قهوه ترکیبی مدیون مواد تشکیل دهنده آن است. دارچین به سوزاندن چربی شهرت دارد. روغن نارگیل نیز سرشار از تری گلیسیرید با زنجیره متوسط است. از طرف دیگر عسل طبیعی‌ترین و سالم‌ترین شیرین‌کننده‌ی قابل مصرف است. علاوه بر موارد فوق، کافئین سرعت متابولیسم را افزایش داده و می‌تواند انرژی برای بدن تامین کند.

 

این نوشیدنی می‌تواند حالت بدن شما را به حالت «چربی سوزی» تبدیل کند. در این حالت، چربی‌های بیشتری آب می‌شود و شما زیباتر به نظر می‌رسید. 


تشخیص مزاج جنسی از روی رفتار

 

عامل موثر در کاهش میل جنسی

 

کمردرد در این افراد دیرتر درمان می شود

 

نشانه های ارضای جنسی در زنان

مدیر سایت بازدید : 2117 جمعه 30 بهمن 1394 نظرات (0)

امروزه سبک زندگی انسانها طوری است که میزان تحرک کم است و همین هم علت چاقی های مفرط و چاقی موضعی در انسانها شده است.

چربی سوزی فرایندی می باشد که در آن با شیوه های پیش گرفته شده، میزان انرژی مصرفی بدن را بالا برده و از طرف دیگر راه عبور چربی ها را به سلول سهل می کنیم. به بیان دیگر چربی سوزی از دو طریق اتفاق می افتد: ۱٫ کم کردن کالری دریافتی، ۲٫ افزایش فعالیت و کالری سوزی. کم کردن کالری با استفاده از رژیم های صحیح و افزایش کالری سوزی با انجام ورزش و فعالیت روزانه می توانند انجام شوند.

 

برای تناسب اندام و چربی سوزی بدن سه راه استفاده از رژیم غذایی، ورزش مناسب و مصرف مکمل های چربی سوز توصیه می شود.

صحیح خوردن در هر شخصی می تواند با شخص دیگر فرق کند به همین علت رژیم غذایی افراد با هم فرق خواهد داشت. اما به طور کلی باید برای کمک به چربی سوزی میزان غذاهای چرب و پر کالری و روغن را در برنامه غذایی به شدت کاهش داد، میزان کربوهیدرات ها را کم کرد و میزان متعادلی از پروتئین مصرف کرد. از میوه و سبزیجات در این نوع رژیم ها نیز باید استفاده بیشتر شود.

در این مطلب به کمک شما آمده ایم تا انواع چربی سوزهای قوی را برای شما معرفی کنیم امیدواریم مطلب مفیدی برای شما باشد.

قوی ترین چربی سوزها برای آب کردن چربی شکم

چربی سوزی با کمک زنجبیل

بادام یک چربی سوزی قوی

با آواکادو برای چربی سوزی کمک تان می کند

چربی سوزی سریع با روغن زیتون

فلفل تند بخورید و چربی بسوزانید

خواص اعجاب انگیز سیر برای چربی سوزی

بروکلی یک سبزی چربی سوز بی نظیر

پورتال رنکی _ معرفی قوی ترین چربی سوزها برای آب کردن چربی شکم – قوی ترین چربی سوزها



 







مدیر سایت بازدید : 1711 جمعه 30 بهمن 1394 نظرات (0)

 

اگر ریزش مو دارید و موهایتان نازک شده یا در آستانه نازک شدن و کم شدن است قطعاً نمی‌خواهید با مصرف مواد غذایی یا نوشابه های مضر این وضعیت را بدتر کنید.

علت ریزش مو کمبود پروتئین و بالا رفتن جیوه و قند مصنوعی در بدن است؛ در نتیجه بدترین غذاها برای سلامت موهای شما این غذاها هستند.

1-اره ماهی

میزان بالای جیوه موجب ریزش مو می‌شود. طبق یک قانون کلی هرچه ماهی بزرگتر باشد میزان جیوه آن بیشتر است (البته استثناهایی هم وجود دارد) برخی انواع ماهی مثل اره ماهی، ماهی خال مخالی، و حتی برخی از انواع ماهی تن.

2-نوشابه های رژیمی

این هم دلیل دیگری بر این ادعاست که نوشابه رژیمی از نوع معمولی آن بهتر نیست. شیرین کننده‌های مصنوعی خصوصاً آسپارتام با ریزش مو ارتباط دارند.

3-شکر

امسال رسماً سال کنترل مصرف شکر است و خواستن موهای خوش حالت برای شما دلیل دیگری است برای عدم استفاده از شکر. پروتئین فوق العاده برای موهای شما مهم است و شکر مانع جذب آن است. از شکر اضافی و غذاهایی که شکر پنهان دارند دوری کنید.

4-آرد سفید

آردهای سفید معمولاً همراه با شکر هستند. نان سفید، کیک، شیرینی، ماکارونی سفید و دیگر نشاسته تصفیه شده و فرآوری شده در بدن به شکر تبدیل شده و موجب نازک شدن تارهای مو می‌شوند. بهتر است به جای مصرف کروسانت (نوعی نان صبحانه) تا جائیکه ممکن است از آرد سبوس دار استفاده کنید.

5-الکل

الکل جذب زینک که ماده معدنی مورد نیاز جهت سلامت و رشد موها است را کاهش می‌دهد. همچنین موها را خشک کرده و موجب شکنندگی آن‌ها می‌شود. الکل همچنین اثرات بدی برروی پوست دارد. اگر صورت‌تان پیرتر از سن واقعی‌تان است، مقصرش الکل است.


 






مدیر سایت بازدید : 2374 پنجشنبه 29 بهمن 1394 نظرات (0)
کبد به عنوان بزرگ‌ترین عضو بدن از اهمیت بالایی برخوردار است و از این‌رو حفظ سلامت آن می‌تواند تاثیر به‌سزایی روی سلامت افراد داشته باشد.
زندگی مدرن امروزی فشار زیادی به کبد وارد می‌کند. پرخوری و مصرف بیش از حد غذاهای فرآوری‌شده و قرار گرفتن در معرض آلاینده‌ها و انواع استرس‌ها، فعالیت کبد را تشدید می‌کند. وارد آمدن حجم بالای کار به کبد باعث می‌شود این عضو مهم بدن نتواند سموم و چربی‌ها را به درستی فرآوری کند. پزشکان معتقدند که با مصرف برخی مواد غذایی، می‌توان توانایی معمول کبد را تحریک کرد تا مواد زائد سمی را از بدن و کبد به طور طبیعی پاک کرد.
سیر تنها مقدار کمی سیر می‌تواند آنزیم‌های کبدی را فعال کند تا عملیات دفع سموم را از بدن انجام دهد. سیر حاوی مقادیر بالایی «آلیسین» و «سلنیوم» است که به پاک شدن کبد کمک می‌کنند.
گریپ‌فروت این میوه مقادیر فراوانی ویتامین C و آنتی‌اکسیدان دارد و فرآیند پاک کردن کبد را انجام می‌دهد. لیوان کوچکی از آب گریپ‌فروت به تولید آنزیم‌های برطرف‌کننده سموم کبدی کمک کرده و سموم و مواد سرطان‌زا را از بدن دفع می‌کند.
چغندر و هویج هر دوی این‌ها حاوی فلاوونوئیدهای ‌گیاهی و بتاکاروتن هستند. خوردن چغندر و هویج عملکرد کلی کبد را تحریک کرده و آن را بهبود می‌بخشد.
چای سبز این نوشیدنی سرشار از آنتی‌اکسیدان و حاوی ترکیباتی برای کمک به عملکرد بهتر کبد است و می‌توان در کنار رژیم غذایی ازآن به عنوان یک نوشیدنی مفید استفاده کرد.

 






مدیر سایت بازدید : 674 پنجشنبه 29 بهمن 1394 نظرات (0)

 

با آنکه حجم و ظاهر میوه‌های خشک‌شده گول‌زننده و کوچک است اما آن‌ها حاوی قند و کالری بالایی هستند و با خوردن کمی از آن‌ها فرد انرژی زیادی بدست می‌آورد و اضافه کردن آن‌ها به ماست منجر به تجمع کالری و انرژی در بدن می‌شود که در نهایت منجر به چاقی و برخی بیماری‌های دیگر می‌شود.

برخی از مواد غذایی هستند که ترکیب آن‌ها با ماست سبب تغییراتی می‌شود که خوشایند نیست و باید از اضافه کردن چنین موادی که ترکیب ماست را به هم می‌زنند، جلوگیری کرد.

به گزارش Healthy and natural life، برخی افراد ماست‌های طعم‌دار و ترکیب ماست و میوه را می‌پسندند و مصرف می‌کنند. اما گاهی اوقات اضافه کردن برخی مواد به ماست علاوه بر اینکه طعم مطلوب ماست را تغییر می‌دهد، فواید آن را کاهش می‌دهد و کالری آن را زیاد می‌کند.

برخی از موادی که بسیاری از افراد برای خوش‌طعم کردن ماست به آن اضافه می‌کنند حاوی قند است و با آنکه حجم کمی دارد اما پرکالری و انرژی‌زا است. در اینجا به مواد غذایی اشاره می کنیم که نباید هرگز آن‌ها را با ماست ترکیب کرد:

عسل

عسل شیرین است و اضافه کردن آن به ماست علاوه بر آنکه ماست را شیرین می‌کند و کالری آن را بالا می‌برد، باعث می‌شود که شما بیشتر ماست بخورید و پرخوری کنید.

میوه‌های خشک‌شده

با آنکه حجم و ظاهر میوه‌های خشک‌شده گول‌زننده و کوچک است اما آن‌ها حاوی قند و کالری بالایی هستند و با خوردن کمی از آن‌ها فرد انرژی زیادی بدست می‌آورد و اضافه کردن آن‌ها به ماست منجر به تجمع کالری و انرژی در بدن می‌شود که در نهایت منجر به چاقی و برخی بیماری‌های دیگر می‌شود. در این مورد، میوه‌های تازه نسبت به میوه‌های خشک‌شده بیشتر توصیه می‌شوند.

مغزها و آجیل‌ها

مغر‌ها خود به تنهایی غذایی کامل به شمار می‌آیند که انرژی و کالری زیادی را وارد بدن می‌کند اما هنگامی که آن‌ها را به ماست اضافه می‌کنید، بدون آنکه متوجه شوید حجم بسیار بالایی انرژی و کالری وارد بدن خود می‌کنید که سوخت و ساز بدن شما را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

نارگیل رنده‌شده

نارگیل خود حاوی قند است و اضافه کردن آن به ماست شاید طعم خوبی بدست دهد اما موجب پرخوری و اضافه وزن شما می‌شود.

تخم کتان

تخم کتان حاوی فیبر و پروتئین است و مصرف زیاد آن باعث می‌شود بدن نتواند آن را به خوبی هضم کند و بیشتر مواد مفید موجود در آن بدون اینکه به بدن جذب شود دفع شود. برخی افراد به این علت که دانه‌های تخم کتان ریز است، مقادیر زیادی از آن را به ماست اضافه می‌کنند که نادرست است. 


تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 25
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 34
  • بازدید ماه : 34
  • بازدید سال : 249
  • بازدید کلی : 53,917